poniedziałek, 1 maja 2017

Kugelhopf


Stałam się posiadaczką maszyny do wypiekania chleba firmy Moulinex, więc nie pozostało mi nic innego jak rozpocząć wypiekania chleba. 

Pieczywo bezglutenowe jest jeszcze do podszlifowania, ale mam coś, co skradło serce moich domowników - delikatne, maślane...z rodzynkami i migdałami. Kugelhopf...czyli brioche z rodzynkami i migdałami, a jak dla mnie to nic innego niż nasza chałka.


Składniki na 750 g:
  • 100 ml mleka,
  • 2 jaja,
  • 160 g miękkiego masła,
  • 1 łyżeczka soli,
  • 70 g drobnego cukru,
  • 390 g mąki pszennej,
  • 2,5 łyżeczki suchych drożdży,
  • 40 g migdałów,
  • 110 g rodzynek (sparzonych).
Wykonanie:

Do formy do wypieku chleba dodajemy wszystkie składniki w kolejności podanej powyżej, z wyjątkiem migdałów i rodzynek. Maszynę Moulinex nastawiamy na właściwy program, w przypadku mojej maszyny jest to program 11, który służby do wypieku chleba słodkiego, całkowity czas pieczenia i przygotowania wynosi 3:15 h, na który składa się przygotowanie 2:15 h oraz 1 h pieczenia. W trakcie pieczenia dodajemy rodzinki i migdały, u mnie po 25 minutach od uruchomienia maszyny. Podałam szczegóły dotyczące przygotowania i pieczenia ciasta, żebyście mogli dobrać właściwy program dla swojej maszyny.



Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)