sobota, 28 stycznia 2017

,

Peanut Butter Cupcakes



Muszę koniecznie podzielić się z Wami przepisem na coś pysznego... Nie wiem czy to kwestia przepisu, umiejętności czy też uprzejmości moich znajomych, ale te babeczki rządzą! Wszyscy zachwalają i chcą jeszcze! Co ja mogę?! Piekę 😋! Na swoim koncie już mi dawno strzeliła 100 upieczonych Peanut Butter Cupcakes.

Przepis znalazłam w książce Primrose Bakery Celebrations, którą wyhaczyłam w TK Max. W książce jest mnóstwo przepisów na różne babeczki! Oczywiście przepis trochę zmodyfikowałam, bo wykańczam babeczki trochę inaczej i podmieniłam składniki z glutenem na te bez!

Peanut Butte Cupcakes

Składniki na 12 cupcakes:
  • 120 g mąki bezglutenowej,
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 75 g masła,
  • 130 g masła orzechowego,
  • 190 g cukru brązowego,
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
  • 60 ml mleka (użyłam bez laktozy),
  • 100 g dobrej jagodowej konfitury.
Składniki na krem:
  • 125 g serka mascarpone,
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • 4 łyżki schłodzonej kawy,
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady,
  • 150 ml śmietany kremówki.
Wykonanie:


Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Blaszkę na babeczki wykładamy papilotkami.

W misce przesiewamy składniki sypkie - mąkę, proszek do pieczenia i sól. W drugiej misce miksujemy do połączenia ze sobą składników - masło, masło orzechowe oraz cukier. Następnie wbijamy stopniowo jajka i ekstrakt waniliowy. Dodajemy powoli porcjami mąkę, jeśli zaczyna nam się ciężko miksować dolewamy odrobinę mleka i powtarzamy czynności do całkowitego wykorzystania mąki i mleka.

Przygotowane ciasto przekładamy do foremek. Babeczki pieczemy przez 20 minut.




Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i odstawiamy do wystygnięcia. W misce mieszamy ze sobą serek mascarpone o temperaturze pokojowej z cukrem pudrem i następnie z kawą. Śmietanę ubijamy. Łączymy najpierw drewnianą łyżką serek mascarpone z czekoladą i następnie powstałą masę czekoladową z bitą śmietaną. Krem odstawiamy do lodówki.

Kiedy babeczki całkowicie już ostygną za pomocą specjalnego narzędzia albo zwykłego noża robimy wgłębienia, które wypełniamy jedną łyżeczką konfitury.



Czekoladowy krem przekładamy do szprycy albo rękawa i nakładamy na wierzch babeczek. Opcjonalnie cupcakes można czym posypać, ja wykorzystałam płatki migdałów.







Share:  

1 komentarz:

  1. U nas mamy tradycję robienia takich babeczek na święta i karnawał. Z kulinarnych nowin odkryłam ostatnio wodę, która nie tylko nawadnia organizm ale i pomaga zachować młodość bo zwalcza wolne rodniki ...jest to woda z filtra redox fitaqua, ten filtr jest na mojej wishliście.

    OdpowiedzUsuń

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)