poniedziałek, 16 maja 2016

,

Proteinowe babeczki



Siłownia to nie tylko sport, ale też sposób na życie. Zaczęło się całkiem niewinnie...najpierw parę wypadów w tygodniu na siłownie, potem regularne wyjścia. Wraz z siłownią zmienił się mój styl ubierania, teraz bardziej przychylnym okiem patrzę na ciuchy sportowe, a garderoba się powiększa. Do tego dochodzi dieta, większą uwagę przykładam do produktów białkowych. Nawet wyposażyłam się w białko, jednak mam duży problem z jego piciem, bo mnie odrzuca jego specyficzny smak. Nawet shaker od Gym Hero nie pomaga :D!




Białko trochę mniej wyczuwalne jest w wypiekach. Zaznaczam, że jest to mój pierwszy proteinowy wypiek. Na pewno w najbliższym czasie będę specjalizować się w tej dziedzinie. Nie dość, że muffinki zawierają białko, to do tego są bez cukru i bez glutenu.


Proteinowe babeczki


Z podanych poniżej składników upieczemy pięć babeczek.

Składniki sypkie:
  • 1/4 szklanki białka (wykorzystałam smak czekoladowo-waniliowy),
  • 1/4 szklanki mąki amarantowej (można też wykorzystać inną bezglutenową),
  • 1 szklanka bezglutenowych płatków owsianych,
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia.
Składniki mokre:
  • 2 jaja,
  • 150 g serka białego homogenizowanego (wykorzystałam waniliowy),
  • 1 łyżka startej skórki z cytryny,
  • 30 ml dowolnego mleka (wykorzystałam mleko bez laktozy)
Przepis:

Składniki sypkie mieszamy ze sobą w misce. W drugiej misce miksujemy składniki mokre na jednolitą masę. Następnie naszą płynną masę przelewany do miski ze składnikami sypkimi i mieszamy drewnianą łyżką do połączenia się składników.

Ciasto przelewamy do pięciu silikonowych foremek lub do blaszki wyścielonej papilotkami. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i pieczemy babeczki przez 25 minut.

Smak i konsystencja babeczek jest dość specyficzna.



Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)