czwartek, 18 lutego 2016

Szeroka No.9


Jakiś czas temu miałam okazje odwiedzić Toruń. Przed każdym wyjazdem planuje miejsca, które chcę zwiedzić i w których chcę zjeść. Oczywiście w poszukiwaniach internet jest niezawodny. Jeśli chodzi o wybór restauracji, to korzystam z witryny Trip Advisor. 

Korzystając z tej witryny moją uwagę przykuła Szeroka No.9, Ciasna i Central Coffee Perks.

Restauracje / kawiarnie wybrałam na podstawie opinii klientów. Brałam też pod uwagę menu i wystrój.

Ten post poświęcam Szerokiej No.9.


Restauracja Szeroka No.9
ul. Szeroka 9
Toruń
Strona www: tu.
Fb: tu.


Szeroka No.9 jest połączeniem restauracji i kawiarni. Miejsce jest podzielone na dwie strefy - restauracyjną, w której można zjeść obiad czy kolację oraz kawiarnianą, w której można wypić kawę i zjeść ciasto.

Część restauracyjna jest już nakryta i czeka na wygłodniałych gości. 

Wystrój jest stonowany, tj. w odcieniach brązu i szarości, które dodają elegancji restauracji.




Restauracja powstała całkiem niedawno, a już może pochwalić się licznymi nagrodami i wyróżnieniami. Z tych najbardziej aktualnych - Grand Award 3 Widelce - Nagroda Główna - 100 Best Restaurant czy też Kucharz - Młody Talent 2015 - 100 Best Restaurant.





"Miejsce, gdzie można doświadczyć dań pobudzających zmysł smaku, ale również wzroku. Takie miejsce, gdzie się chce po prostu być". Tak można przeczytać na stronie Szerokiej No. 9, a ja się z tym w 100% zgodzę!

Menu nie jest zbyt rozbudowane. W karcie możemy znaleźć śniadania, lunche, przystawki zimne i ciepłe, zupy, sałatki oraz dania główne. 

Przyznam, że oferta śniadaniowa wygląda pysznie, jednak nie dla bezglutenowców :-). Na śniadanie możemy zjeść od jajecznicy przez bajgle i croissanty aż po jogurty. 

Z kolei dania obiadowe dzielą się na rybne, mięsne i wegetariańskie. Ceny dań głównych, z tego co pamiętam, zaczynają się od ok. 40 - 45 PLN wzwyż. Dla niektórych restauracja nie będzie należeć do najtańszych, ale jakość produktów i smak są warte wydanych pieniędzy!

Podczas mojego czterodniowego pobytu w Toruniu, dwa razy wybrałam się na kolację do Szerokiej No.9. Wiem to doskonale, że wrócę tam jeszcze nie raz!

W pierwszym dniu zdecydowałam się na kotleciki cielęce. Niestety byłam tak wygłodniała, że zapomniałam zabrać ze sobą aparatu ;-)


Kurczak kukurydziany z menu weekendowego




Okoń z pieca




W karcie znajdują się też desery i ciasna własnego wypieku, które można podziwiać na miejscu.

Nie mogłam sobie odmówić zimowej herbaty i kawy pierniczkowej!








Najlepsza pierniczkowa kawa jaką do tej pory piłam - Brawo Szeroka No.9!

Muszę wspomnieć jeszcze o obsłudze, która jest na wysokim poziomie, pełna kultura. 

Na zamówione dania nie oczekuje się zbyt długo. Dania obiadowe podawane są jednocześnie. 

Szczerze wyznam, że się zakochałam w tym miejscu!


Wystrój: 8/10
Obsługa: 10/10
Ceny: 6/10 (10 to wysokie)
Kuchnia: 10/10
Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)