sobota, 30 stycznia 2016

Krem pomidorowy


Trend na zupy krem opanował moją kuchnię. Nie jestem w stanie sobie przypomnieć, kiedy robiłam tradycyjną zupę. Moim ulubionym kremem jest krem z cukinii z miętą, a zaraz za nim jest krem kalafiorowy z szafranem według przepisu Gordona Ramseya.

W tym poście przedstawiam Wam przepis na krem pomidorowy w zdecydowanie innym wydaniu. Przepis znalazłam na blogu Kwestia Smaku ale zmodyfikowałam go po swojemu.

Składniki:
  • 300 ml naturalnego niesłodzonego soku z pomidorów,
  • 4-5 pomidorów,
  • 250 ml mleczka kokosowego
  • 1 duża marchew,
  • 1 cebula,
  • garść bazylii,
  • 1,5 cm korzenia imbiru.
  • 1 łyżka masła,
  • olej rzepakowy,
  • sól i pieprz.
Marchew obrać, umyć i pokroić na talarki. W garnku rozpuścić masło z olejem, dodać marchew i smażyć przez parę minut, aż marchewka będzie miękka. Cebulę pokroić w kosteczkę, imbir obrać i pokroić na mniejsze kawałki, dodać do marchewki i dusić przez kolejne parę minut.

Pomidory obrać ze skóry, pokroić na mniejsze kawałki. Pomidory wraz z sokiem dodać do naszej zupy. Doprawiamy solą i pieprzem i gotujemy przez ok. 20 minut. Następnie dodajemy bazylię i całość blendujemy na krem. Do zupy dolewamy mleczko kokosowe i mieszkamy. Całość ponownie zagotowujemy.

Podajemy z ugotowanym ryżem lub czerwoną soczewicą.


Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)