poniedziałek, 14 września 2015

,

Chleb bezglutenowy



Jestem z siebie dumna! Po paru nieudanych próbach pieczenia chleba bezglutenowego natrafiłam na przepis, dzięki któremu upiekłam naprawdę smaczny chleb.

Nie jest to, taki zwykły chleb, bo bananowy, więc idealnie nadaje się na słodkie śniadanka.

Poniżej podaję przepisy. Wszystkie składniki są na formę keksową o wymiarach: 22,5 cm x 7 cm x 5,5 cm.

Składniki:
  • 4 dojrzałe banany,
  • 60 ml oleju,
  • 1 jajko,
  • 2 łyżki brązowego cukru,
  • łyżeczka sody oczyszczonej,
  • 250 g mąki bezglutenowej (ja użyłam mix do wypieków z mąką owsianą firmy Provena).

Wykonanie:

Banany obieramy ze skóry i blendrujemy. Do naszych bananów dodajemy oliwę i mieszamy. W szklanej miseczce roztrzepujemy jajko, które następnie dodajemy do masy bananowej i mieszamy łyżką. W osobnej misce łączymy ze sobą składniki sypkie, tj. mąkę, sodę i cukier. Składniki sypkie dodajemy stopniowo do masy bananowej ciągle mieszając. Trochę ciężko się miesza, bo ciasto staje się bardzo gęste. 

Ciastem wypełniamy formę papierową lub keksową pokrytą papierem do pieczenia. Chleb wstawiamy do pieczenia do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Czas pieczenia wynosi 1 godzinę. Ja dokładnie piekłam godzinę i 5 minut. 

Smacznego!



Share:  

1 komentarz:

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)