niedziela, 12 kwietnia 2015

Carpaccio


Lubię bardzo przyjmować gości :-). Zawsze chciałam stworzyć dom, w którym każdy gość wyjdzie ode mnie najedzony i zadowolony :-). 

Moim ulubionym elementem związanym z wizytą gości jest planowane menu, a potem jego przyrządzanie :-).

W tym poście chcę zaprezentować przepis na przepyszną i zarazem bardzo łatwą przystawkę. Szczególnie przypadnie tym, którzy są fanami buraków.

W dalszej części postu przedstawiłam propozycję menu, które możecie podać swoim gościom. 

Carpaccio z buraków


Ilość składników zależy od tego, ile chcemy przygotować porcji, poniżej podaję składniki na przygotowanie czterech porcji Carpaccio z buraków.

Składniki:
  • 3-4 ugotowane buraki,
  • 10 dkg sera koziego,
  • opakowanie rukoli,
  • garść pestek dyni.
Składniki na sos:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • 2 łyżki miodu,
  • 2 łyżeczki musztardy,
  • odrobina soku z cytryny,
  • sól i pieprz.
Wykonanie:

Idę troszkę na łatwiznę i kupuję gotowane buraki, bo chcę zaoszczędzić czas. Ktoś kto ma cierpliwość może ugotować buraki sam. Ugotowane buraki kroimy lub trzemy na cieniutkie plasterki na tarce.

Ser kozi trzemy na dużych oczkach na tarce. Pestki dyni prażymy na suchej patelni, żeby były chrupiące. Rukolę myjemy i suszymy.

Składniki na sos mieszamy razem w miseczce.

Na czterach talerzach układamy buraki, na nie starty ser kozi, pestki dyni i garść rukoli. Tak przyrządzane Carpaccio z buraków polewamy sosem i jemy!



W sobotę miałam okazję przyjąć gości i ugościłam ich takimi daniami

 


Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)