niedziela, 15 marca 2015

Tort miętowy


Zdecydowanie jestem wielkim łasuchem i uwielbiam wszystko to, co jest czekoladowe. Niedziela to taki dzień w tygodniu, który kojarzy mi się z wypiekami i domowym ciastem. Nie wiem jak jest u Was w domu, ale u mnie zawsze jest coś słodkiego w niedzielę.

Nie każdy lubi połączanie czekolady i mięty, ja jestem fanką takiego połączenia i te ciasto bardzo mi smakowało. Przepis na ten wypiek pochodzi z bloga Moje Wypieki. Przy czym troszkę zmodyfikowałam proporcję na krem.



Składniki na ciasto czekoladowe:
Składniki na trzy tortownice o średnicy 21 cm.
  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej,
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 2/3 szklanki kakao,
  • 1 i 1/4 szklanki cukru,
  • 180 g miękkiego masła,
  • 3 jaja,
  • 3/4 szklanki 18% śmietany,
  • 80 g gorzkiej czekolady,
  • 1 i 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego.
Składniki na krem:
  • 500 g serka mascarpone,
  • 330 ml śmietany kremówki,
  • 3 łyżki cukru pudru,
  • 1-2 łyżki ekstraktu miętowego,
  • odrobina barwnika w żelu.
 Składniki na polewę czekoladową:
  • 100 g gorzkiej czekolady,
  • 40 g masła.
Ekstrakt miętowy zrobiłam sama. Do szklanej buteleczki wlałam 250 ml wódki i włożyłam listki mięty. Odstawiłam w chłodne i ciemne miejsce na miesiąc. Przyznaję, że mój ekstrakt miętowy nie był zbyt intensywny.

Ciasto:
W rondelku rozpuścić masło. Odstawić z palnika. Dodać posiekaną czekoladą, żeby się rozpuściła w maśle. Następnie dodać kakao i całość wymieszać. Masę odstawić do ostygnięcia. 

Do miski przesiać składniki sypkie, tj. mąkę pszenną, sodę oczyszczoną i proszek do pieczenia. W drugiej misce ubić jajka z cukrem na puszystą masę. Podczas ubijania dodać ekstrakt waniliowy. Następnie stopniowo dokładamy do ciasta przestudzoną masę czekoladową, ciągle miksując. Dodajemy na przemian składniki sypkie i śmietanę mieszając drewnianą szpatułką.

Ciasto rozdzielamy na trzy formy i wypełniamy nim trzy blaszki wyłożone na spodzie papierem do pieczenia. Jeśli nie mamy trzech blaszek, ciasto pieczemy pojedynczo, ja tak zrobiłam. Każde ciasto pieczemy przez 20 - 25 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.

Krem:

W misce miksujemy mascarpone i śmietanę kremówkę. Jak uzyskamy jednolity krem, dodajemy odrobinę barwnika. Na sam koniec dodajemy trzy łyżki cukru pudru i miksujemy. Krem gotowy.

Nasze blaty czekoladowe nasączamy mieszanką likieru miętowego i schłodzonej herbaty miętowej (w proporcji: 1/4 likiery miętowego i 1/3 szklanki herbaty miętowej). Krem dzielimy na trzy części. Pierwszy blat smarujemy kremem i przykrywamy drugim. Drugi blat smarujemy również kremem i przykrywamy trzecim. Całość ciasta smarujemy kremem. 

Przygotowujemy polewę czekoladową. Masło rozpuszczamy z czekoladą w rondelku intensywnie mieszając. Polewa przed nałożeniem na ciasto musi być schłodzona. 

Ciasto pokrywamy fantazyjne polewą i dowolnie ozdabiamy.




Ciasto jest smaczne. Niestety między drugim a trzecim blatem umieściłam za mało kremu z obawy, że mi zabraknie...

Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)