niedziela, 21 września 2014

Makaron Chow Mein z Kurczakiem


Witajcie!

Z góry przepraszam, za małą nieobecność, ale czasem tak jest, że mimo organizacji nie jestem w stanie znaleźć czasu na przyjemność, jaką jest prowadzenie bloga. Po statystykach wiem, że tu zaglądacie, dlatego staram się, żeby posty pojawiały się na bieżąco. Po moim usprawiedliwieniu przejdźmy do posta :-).

Jakiś czas temu byłam na takich warsztatach kuchni azjatyckiej i postanowiłam w domu przyrządzić jedną z potraw - Makaron Chow Mein z Kurczakiem. Składnikami bez których nie będzie dania to makaron chow mein i sos sojowy. Makaron chow mein możecie znaleźć w lepszym sklepie spożywczym, ja swój kupiłam w Piotrze i Pawle.




Składniki do przyrządzenia dania dla 4 osób:
  • 600 g piersi z kurczaka,
  • 500 g warzyw tj. pietruszki, selera i marchewki pokrojonej w słupki,
  • 4-5 cebulek szalotek,
  • 200 g makaronu chow mein,
  • sos sojowy,
  • odrobina soli i pieprzu oraz
  • kiełki np. rzodkiewki.
Wykonanie:

Piersi z kurczaka myjemy, osuszamy i kroimy w cieniutkie paseczki. Umieszczamy w misce, dodajemy odrobinę soli i pieprzy oraz sos sojowy (ok. 2-3 łyżki). Całość mieszamy. Miskę przykrywamy folią i wstawiamy do lodówki na minimum 2 godziny. Mięso marynować może się też dłużej, ja jednak nie miałam na to tyle czasu :-).
 
Uwielbiam gotować, ale też czasem bywam leniwa i nie każdą czynność w kuchni lubię wykonywać. Do potrawy użyłam mrożonych warzyw, które były już pokrojone w słupki. Jeśli macie na to czas i ochotę, to możecie użyć świeżych warzyw, ja poszłam na łatwiznę. Przed przygotowaniem warzywa odmroziła. 


Kucharz na warsztatach smażył warzywa na patelni na maśle klarowanym, ja smażyłam na oleju rzepakowym, ponieważ nie miałam masła (już jest wpisane na listę moich najbliższych zakupów:-)). Warzywa smażymy, tak długo jak będą miękkie, następnie dodajemy naszego kurczaka. Smażenie zaczynamy od tych składników najbardziej twardych do tych najbardziej miękkich. Możemy smażyć mniejszymi porcjami bądź wszystko od razu.


W między czasie jak kurczak będzie dochodził na naszej patelni przygotowujemy makaron chow mein zgodnie z opisem. Makaron ma to do siebie, że nie trzeba go gotować. Robi go się z mąki pszennej i dodatkiem kurkumy. Makaron umieszczamy w wysokiej misce zalewamy wrzątkiem i przykrywamy na pięć minut. Po tym czasie odcedzamy go i płuczemy w zimnej wodzie. 


Jak już kurczak dojdzie do siebie dodajemy szalotkę pokrojoną w krążki. Potem dodajemy nasz makaron i odrobinę sosu sojowego. Całość mieszamy, tak żeby makaron przeszedł smakiem warzyw i kurczaka. Następnie makaron wykładamy na talerz i przyozdabiamy kiełkami. Możemy jeść go patyczkami lub normalnie sztućcami. Jest to bardzo szybkie danie, a trochę odbiega smakiem od codziennych domowych obiadków!



Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)