środa, 21 maja 2014

Babka jogurtowa z olejem rzepakowym


Ostatnie trzy dni spędziłam na urlopie, co dodało mi siły. Jak jestem wypoczęta i zrelaksowana uruchamia mi się wyobraźnia i włącza kreatywność :-). Stworzyłam przepis na, uwaga, babkę jogurtową z olejem rzepakowym, która nie wygląda jak, taka standardowa babka. Można byłoby się pokusić, że przepis można zaliczyć do kuchni fusion :-). 

Sezon na truskawki rozpoczęłam w zeszłym weekend i nie mogę przestać ich jeść :-). W przepisie wykorzystałam olej rzepakowy. Kiedyś podchodziłam do przepisów z płynnym olejem dość sceptycznie, ale stwierdzam, że jak w przepisie mamy płynny olej to wykonanie będzie bardzo proste i szybkie :-). Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego należy go dostarczać organizmowi w codziennych daniach i nie tylko słonych, ale też słodkich!

Babka jogurtowa z olejem rzepakowym


Składniki:
  • 2 małe jogurty naturalne (ja wykorzystałam jogurty Danone),
  • 3 kubeczki (po jogurcie naturalnym) mąki pszennej,
  • 2 kubeczki drobnego cukru,
  • 2 opakowania cukru waniliowego,
  • niepełny kubeczek oleju rzepakowego,
  • opakowanie małego proszku do pieczenia (3,5 łyżeczki),
  • 3 jajka,
  • 500 ml śmietany kremówki,
  • 125 g serka mascarpone,
  • 100 g musu truskawkowego, 
  • kilka truskawek do ozdoby,
  • ozdoby - serduszka, kuleczki - kto, co lubi :-).
Wykonanie:

Przepis idealnie nadaję się na blaszkę 22-25 cm. Do miski wrzucamy wszystkie składniki na babkę jogurtową z olejem rzepakowym, tj. jogurty, mąkę, cukier i jedno opakowanie cukru waniliowego, olej rzepakowy, proszek do pieczenia i jajka. Wszystkie składniki miksujemy na jednolitą masę. Całość miksowałam około 10 minut. Ciasto wylewamy na blaszkę wyłożoną papierem i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez godzinę. Ciasto po upieczeniu wyciągamy z piekarnika do ostygnięcia. 

Jak nasza babka będzie stygła przygotowujemy nasz krem truskawkowy. Śmietanę kremówkę ubijamy w misce i dodajemy cukier waniliowy. W drugiej misce miksujemy serek mascarpone i dodajemy do naszej śmietany. Powoli, stopniowo do masy dokładamy po łyżce musu truskawkowego i mieszamy lub miksujemy delikatnie. Dodałam ok. 100 g musu, nie chciałam dodać zbyt dużo, żeby krem nie był za ciężki. Mus truskawkowy możemy zrobić z mrożonych lub świeżych truskawek. Po prostu truskawki blendrujemy do uzyskania musu. 

Babkę wykładamy na paterę i kroimy nożem na pół. Połówkę babki smarujemy kremem i przykrywamy drugą połówką. Całą babkę smarujemy kremem. Można powiedzieć, że jest to babka pod truskawkową pierzynką.  Tak przygotowane ciasto możemy dowolnie ozdobić. Wykorzystałam do tego świeże truskawki, czekoladowe serduszka i małe złote cukrowe kuleczki, efekt jak poniżej!








Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)