niedziela, 27 kwietnia 2014

,

Hendifly gotuje z Trendy Art of Living


Za każdym razem z niecierpliwością wyczekuję kolejnego numeru magazynu Trendy Art of Living, żeby zobaczyć, co tym razem będę gotować / piec.


Tym razem miałam do wyboru między kanapką croque monsieur z filmu To skomplikowane a sernikiem nowojorskim z serialu Przyjaciele.


Zdecydowałam się na sernik nowojorski :-). Uwielbiam serial Przyjaciele. Włączam sobie co jakiś czas odcinki i śmieję się tak jakbym oglądała je pierwszy raz :-).


Poniżej podany przepis jest na blachę wielkości 22-24 cm. Niestety nie miałam takiej wielkości blachy i zrobiłam na blaszce 27 cm, stąd mój sernik jest troszkę niższy. 

PRZYJACIELE
sernik nowojorski


Składniki na spód:
  • 250 g herbatników LU digestive lub innych kruchych ciastek (ja wykorzystałam inne, bo nie mogłam dostać LU digestive),
  • 80 g masła,
Składniki na masę serową:
  • 1 kg twarogu gotowego na sernik,
  • 3 jaka,
  • 3 czubate łyżki mąki pszennej (domyślam się, że pszennej, bo w przepisie nie było to określone, wiem też, że do serników dodaje się mąkę ziemniaczaną, ale ja dodałam pszenną),
  • 150 ml śmietany kremówki,
  • 1 łyżka cukru pudru.
Składniki na polewę:
  • 100 g białej czekolady,
  • 100 g kwaśnej śmietany,
  • 1 łyżka soku z cytryny,
  • 1 łyżka cukru pudru.
Wykonanie:

Tortownicę smarujemy tłuszczem i wykładamy papierem lub obsypujemy bułką tartą. Ciasteczka miksujemy z masłem i wykładamy na tortownicę. Spód pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 15 minut. 

W czasie kiedy spód będzie w piekarniku przygotowujemy masę serową. Do dużej miski wykładamy ser  i miksujemy na wolnych obrotach, dodajemy po jednym jajku. Następnie dodajemy cukier, mąkę i kremówkę cały czas miksując. Masę serową wykładamy na podpieczony spód. Poczekałam, aż spód troszkę przestygnie, żeby masa się nie zważyła. Sernik pieczemy przez ok. 1-1,5 godziny w piekarniku nagrzanym do 170 stopni. Swój sernik piekłam dokładnie przez 1h i 15'. 

Kiedy sernik przestygnie przygotowujemy polewę. W małym garnku rozpuszczamy czekoladę i dodajemy sok z cytryny, cukier puder i śmietanę. Całość energicznie mieszamy trzepaczką na gładką masę. Polewę wylewamy na sernik. Sernik przed podaniem powinien być schłodzony.

Sernik bardzo fajnie smakował, trochę inaczej niż taki tradycyjny sernik. Ten przepis dał mi do myślenie, że muszę swoje przepisy pisać bardziej precyzyjne bo robiąc sernik zastanawiałam się czy dodać mąkę pszenną czy ziemniaczaną, czy masę serową wyłożyć na ciepły czy zimny spód. 


 

W dziale Trendy Food jest rozmowa z Massimo Bottura włoskim kucharze, który mnie zainspirował. Massimo jest pasjonatem jedzenia i muzyki. W swojej restauracji serwuje deser z ziemniakami - Ziemniak czekający, by stać się truflą. 

 
Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)