niedziela, 9 marca 2014

Lunch w Bazylia & Oregano

http://www.bazyliaioregano.pl/



W zeszłym tygodniu wybrałam się na lunch do restauracji Bazylia & Oregano, która przeszła Kuchenne Rewolucje Magdy Gessler. Akurat oglądałam ten odcinek i nawet wzruszyłam się historią właściciela.

Bazylia & Oregano
ul. Wysoka 12
Poznań
Strona www: Bazylia & Oregano

Restauracja powstała w marcu 2012 r, a rewolucja Magdy Gessler miała miejsce w kwietniu 2013 r. Restauracja ma bardzo ładną stronę internetową, zobaczcie sami. 


Miłe wnętrze restauracji, w tle włoska muzyka. Wpadła mi w ucho piosenka Zuppa Romana. Restaurację odwiedziłam o godzinie 12. Stoliki były w trakcie nakrywania. Właściciel chodził po sali i rozglądał się czy wszystko gra. Troszkę chłodno było w restauracji, dodatkowo w oczy rzucił mi się przybrudzony obrus, tym bardziej, że byłam pierwszym gościem. 

Poniżej zdjęcie wnętrza restauracji, na stronie internetowej Bazylia & Oregano możecie odbyć spacer po restaruracji.


Na pierwszej stronie menu znajdują się potrawy z Kuchennych Rewolucji, wspólnie z koleżanką zdecydowałyśmy na Zupę Stracciatella, czyli rosół z kluseczkami z parmezanu.


Zupa Stracciatella 
Cena 12 PLN
Ocena 6 (w skali od 1 do 10 - najlepsza ocena)

Rosół sam w sobie nie powalał, dopiero po połączeniu z kluseczkami był smaczny. Kluseczki były delikatne i przepyszne!

Na drugie danie wspólnie z koleżanką zdecydowałyśmy się na:


Tagliatelle con pollo al pesto di erbe
Tagliatelle z kurczakiem w pesto z rukoli
Cena: 24 PLN
Ocena: 6

Porcja bardzo duża, jak na 24 PLN. Przyznaję się, że nie zjadłam zbyt wiele, bo nie byłam na tyle głodna, może ze względu na porę ;-). Danie smaczne, przy czym dość słone. Mam duże wątpliwości czy było tam pesto z rukoli, bo moim zdaniem była to bazylia. Rukola ma dość charakterystyczna smak i wydaje mi się, że potrafię rozróżnić rukolę od bazylii. 


Tagliatelle al porcini e petto di maiale 
 Tagliatelle z borowikami i polędwiczką wieprzową
Cena: 24 PLN
Ocena: 6

Danie smaczne i delikatne.

Niestety nie miałyśmy już miejsca na deser :-). Zdecydowanie był to obfity lunch :-). Popisowym daniem restauracji Bazylia & Oregano jest Risotto ai fungi porcini, czyli risotto z borowikami na białym winie podawane z parmezanem. Przygotowane danie trafia do wielkiego wydrążonego parmezanu i jest tam mieszane. Niestety, nie próbowałam tej potrawy, widziałam jak ją podawano. Nie przepadam za grzybami i też nie lubię ich jeść, jak nie znam ich pochodzenia. 

Obsługa miła, zainteresowana gośćmi. Ze swojego dania nie zjadłam za dużo, a mimo to kelner zapytał czy może ma zapakować i czy mi smakowało. Odpowiedziałam, że nie do końca smakowało i zapytał się co było nie tak, odpowiedziałam że za mocno słone. Fajne jest to, że pomimo pełnego talerza kelner pytał czy smakowało, na ogół pytają jak talerz jest pusty. Do restauracji przyszłam o 12, a już o godzinie 13 restauracja była zapełniona.

Reasumując:

Wystrój: 6/10
Obsługa: 8/10
Ceny: 4 (10 to wysokie)
Jedzenie: 6


Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)