sobota, 15 marca 2014

, ,

Hendifly gotuje z Trendy Art od Living


Mam coś dla łasuchów :-). W obecnym numerze magazyny Trendy Art of Living pojawiła się Kuchnia filmowa Pauliny Wnuk. Tym razem miałam do wyboru Tartę czekoladową Minny albo Mus czekoladowy Rosemary. Wybrałam Tartę czekoladową, pomimo tego, że nie widziałam filmu "Służące".

Tarta czekoladowa Minny 


Składniki na ciasto:
  • 2 szklanki mąki,
  • 1/2 szklanki cukru pudru (ja dałam 1/3 szklanki),
  • 200 g miękkiego masła,
  • 2 żółta.
Składniki na nadzienie:
  • 350 g mleka zagęszczonego słodzonego,
  • 3 łyżki mąki,
  • 1 laska wanilii,
  • 2 jajka,
  • 2 czubate łyżki kakao.
Wykonanie:

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy masło pokrojone na kawałeczki, cukier i żółtka. Całość zagniatamy na jednolitą masę. Formę na tartę przygotowujemy do pieczenia (tj. smarujemy masłem i oprószamy mąka). Ciasto rozwałkowujemy i wkładamy do formy wypełniając brzegi. Ciasto chłodzimy w lodówce przez 1 godzinę. 

Mleko przelewamy do miski dodajemy pozostałe składniki - mąkę, jajka, ziarna z laski wanilii i kakao. Całość miksujemy lub mieszamy trzepaczką. 

Masę czekoladową wylewamy na schłodzone ciasto i pieczemy przez 30-40 minut w piekarniku nagrzanym do 160-170 stopni.


Ciasto wyszło smaczne :-). Przy czym nie wiem czy do końca mi udało, bo na zdjęciu masa wygląda na płynną, a mi się przypiekła. Ciasto piekłam przez 30 minut i masa bardzo szybko zrobiła się "upieczona".

W magazynie Trendy Art of Living nie tylko znajdziemy przepisy, ale też nowinki kulinarne.


Tym razem przenosimy się do restauracji La Maison Troisgros. Jest to rodzinna francuska restauracja, która już w 1968 r. otrzymała trzy gwiazdki Michelina i ma je do tej pory. Restauracja swoje początki ma w latach 20 XX wieki i do dziś pozostała w rodzinnych rękach, jest prowadzona przez wnuka założyciela - Michel Troisgros,


Michel Troisgros uwielbia kwaśny smak, bez octu i wszystkich cytrusów nie wyobraża sobie kuchni.

Poniżej kulinarne nowości. Przykładowo Smirnoff Black Espresso - wyjątkowo łagodna wódka o intensywnym smaku i aromacie kawy.


Zastanawialiście się, co powinno być w posagu panny młodej? Może wyjątkowe przybory kuchenne warte 14.900 PLN, które zostały zaprojektowane przez Isabelle Mathez i Frederica Winklera.


Ostatnia ciekawostka związana nie do końca z jedzeniem, bo z napojami. Angelina Jolie i Brad Pitt produkują na południu Francji własne wino - Miraval Cotes de Provence. Ma smak klementynek, melona i czerwonym owoców z nutami korzennymi w tle. Wino dostępne jest za 28 dol. Według amerykańskiego magazynu "Wine Spectator" zostało uznane za najlepsze różowe wino, mimo tego, że zajęło 84 miejsce w rankingu najlepszych win. Przy czym na liście 100 win, wino produkowane przez Angeline i Brada jest jedynym różowym winem w rankingu i tym samym najlepszym!


Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)