środa, 12 lutego 2014

Hendifly gotuje z Trendy Art of Living


Kochani,

godzina 23:00 u mnie na zegarku, a ja dopiero znalazłam czas na relaks. Nie ukrywam, że odczuwam zmęczenie, ale na napisanie posta mam jeszcze siły :-). 

Na weekend gotowałam z Trendy Art of Living, a właściwie z jedną z blogerek - Pauliną Wnuk, która prowadzi blog i wydała książkę "Kuchnia Filmowa".

Inspiracją na Placek z wiśniami był serial Miasteczko Twin Peaks, 

Placek z wiśniami, w moim wydaniu z malinami :-)

Składniki:
  • 400 g mąki pszennej (najlepiej krupczatki),
  • 250 g masła,
  • 150 g cukru pudru,
  • 1 żołtko,
  • 80 ml wody,
  • 800 g malin / wiśni,
  • 1 malinowa / wiśniowa galaretka,
  • 1 szklanka cukru.
 Wykonanie:

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy żółtko, posiekane masło, cukier puder i wodę, Całość wyrabiamy na jednolitą masę. Tak przygotowane ciasto wkładamy do lodówki, na co najmniej godzinę.

W tym czasie przygotujemy owoce. W garnku podgrzewamy maliny, aż puszczą soki. Zasypujemy je szklanką cukru i gotujemy. Całość mieszamy od czasu do czasu, aż odparuje część soku z malin. Może to trwać do 30 minut. Pod koniec gotowania dodajemy galaretkę i owoce odstawiamy do przestygnięcia. 

Ciasto wyciągamy z lodówki. 3/4 ciasta rozwałkowujemy i wypełniamy nim karbowaną 24-centymentrową formę, którą wcześniej natłuszczamy i obsypujemy mąką. Na ciasto wykładamy owoce i przykrywamy 1/3 ciasta. Przed włożeniem ciasta do piekarnia dobrze nakłuć je delikatnie nożem. Ciasto wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy przez 15 minut, następnie temperaturę zmniejszamy do 170 i pieczemy 25-30 minut.

Ciasto było bardzo dobre, przy czym mocno słodkie. Następnym razem nie będę dodawała szklanki cukru do owoców. Zastanawiam się jeszcze nad dodawaniem wody do ciasta, bo jest bardzo kruche i ciężko się je rozwałkowuje. Kolejnym razem jak będę je robić to na blaszkę wyłożę połowę ciasta i drugą połową przykryje owoce, bo miałam problemy żeby starczyło mi ciasta na całą blachę.


Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)