niedziela, 8 grudnia 2013

,

Przygotowania do Świąt - Cake Pops


Niemalże całą sobotę spędziłam w kuchni na robieniu pewnych "cudeniek". Dla umilenia czytania posta, bardzo tematyczna piosenka. 





Moje zdolność plastyczne są na poziomie przedszkolnym, a raczej ich nie ma, ale mam nadzieję, że cake popsy mi wyszły i widać, że to są renifery :-). 




Co nam potrzeba?

Tym razem podeszłam do cake popsów bardziej profesjonalnie i zamiast patyczków do szaszłyków użyłam specjalnych patyczków i folii do pakowania lizaków. Akcesoria kupiłam na http://wypiekarnia.pl/. Do tego będzie nam jeszcze potrzeby styropian lub coś innego, w co będziemy wbijać nasze renifery.

Składniki:
  • 500 g pokruszonego ciasta,
  • 100 g serka mascarpone (np. Piątnica),
  • 80 g Nutelli lub innego kremu czekoladowego / orzechowego,
  • 100 g gorzkiej czekolady,
  • 100g czekolady deserowej,
  • 50g czekolady białej,
  • precle,
  • M&M.
Wykonanie:
W keksówce upiekłam ciasto maślane, przepis możecie znaleźć na moim blogu. Ciasto akurat waży 500g. W misce mieszamy Nutellę z serkiem mascarpone. Do miski kruszymy ciasto na malutkie kawałeczki. Całość mieszamy i lepimy "kulę", którą owijamy folią aluminiową i chowamy na 25 minut do zamrażalnika. Po 25 minutach z ciasta formujemy mniejsze kuleczki, które również chowamy do zamrażalnika na 20 minut. W międzyczasie rozpuszczamy czekoladę deserową w kąpieli wodnej. Maczamy patyczki w czekoladzie i wbijamy w zimne kulki z zamrażalnika. Patyczki wbijamy do połowy kulki i ponownie, wkładamy je do zamrażalnika na 20 minut. 

Precle przekrawamy na pół, proponuję użyć do tego noża z ząbkami i robić to powoli i delikatnie. Rozpuszczamy ponownie czekoladę deserową maczamy w niej kulki i wbijamy precle i M&M, które mają służyć za nos renifera. Rozpuszczamy też czekoladę gorzką i robimy dokładnie to samo. Uśmiechy reniferów na cake popsach w czekoladzie deserowej robimy czekoladą gorzką i odwrotnie. Uśmiechy najlepiej robić za pomocą noża. Rozpuszczamy białą czekoladę i robimy naszym reniferom oczy za pomocą wykałaczki. Dodatkowo wzbogacamy spojrzenie o kropeczkę z czekolady gorzkiej. 

I gotowe... Ostrzegam, że nie zrobimy tego w 30 minut, potrzebujemy znacznie więcej czasu :-). 



I teraz wystarczy ozdobić nasze renifery kokardkami. 




Możemy też nasze renifery zapakować, żeby mieć na później albo komuś podarować :-).











Share:  

4 komentarze:

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)