czwartek, 7 listopada 2013

Hendifly gotuje z Trendy Art of Living


Przychodzę do Was z przepisem na Wołowinę w sosie czekoladowym z chili z magazynu Trendy Art of Living. Zanim przejdziemy do przepisu, parę słów o tym, co znajduje się w magazynie na temat kuchni. 

Pierwszy Chińczyk z trzema gwiazdkami Michelin - Chan Yan Tak. Chan Yan Tak prowadzi restaurację Lung King Heen w hotelu Four Season w Hongkongu. 


W magazynie jest też coś dla smakoszy kawy... Wiedzieliście, że kawa dotarła do Polski z Turcji pod koniec XVII wieku? Początkowo był to napój elitarny...a teraz każdy pije ją codziennie... Pierwszą palarnię kawy otworzyli bracia Sergio i Bruno Costa w Londynie. Chyba każdy z nas zna Costo Coffee. 


Dieta jogurtowa, którą nie można stosować dłużej niż dwa tygodnie...Lubię jogurty ale nie wyobrażam sobie zjeść ich sześć w ciągu dnia...


Wołowina w sosie czekoladowym z chili


Lubię przepisy z Trendy Art of Living, bo dzięki temu poznaję nowe smaki, ale nie ukrywam, że ciężko znaleźć niektóre składniki. W poprzednim numerze miałam problem ze znalezieniem syropu z płatków róż, udało mi się go dostać w tym tygodniu w Krakowskim Kredensie. Tym razem miałam problem z papryczką habanero, którą zastąpiłam chili. Stwierdziłam, że jak coś jest niedostępne w Almie albo w Piotrze i Pawle, to już raczej tego nie dostanę.

Składniki:
  • 300 g polędwicy wołowej,
  • pół papryczki habanero,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 70 g gorzkiej czekolady,
  • 8 łyżek sosu sojowego,
  • 4 łyżki octu balsamicznego,
  • 2 łyżki miodu,
  • 2 łyżki oliwy.
Wykonanie:

Wołowinę myjemy, osuszamy i kroimy na cieniutkie paseczki. Papryczkę i czosnek szatkujemy, którą smażymy na rozgrzanej oliwie przez parę minut. Następnie dodajemy sos sojowy, sos balsamiczny, miód i poszatkowaną gorzką czekoladę. Mieszamy aby nieco zredukować sos i rozpuścić czekoladę. Do gorącego sosu dodajmy wołowinę i smażymy kilka minut. Jeśli sos będzie zbyt gęsty można dodać troszkę wody. Wołowinę podałam z pure ziemniaczanym. 

Przyznaję się, że nie zasmakowało mi to połączenie. Jeśli ktoś jest ciekaw jak smakuje wołowina z czekoladą to może spróbować przepis.


Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)