sobota, 23 listopada 2013

e-zakupy


Każdy z nas szuka oszczędności czasu i ja także. Od poniedziałku do piątku jestem ok. 12 godzin poza domem i ciężko mi się zorganizować. Staram się zapisywać wszystkie rzeczy, które muszę zrobić. Szukam oszczędności czasu jak się tylko da...czytam książki w drodze do pracy, a nawet zdarza mi się malować paznokcie w tramwaju. Nawet ostatnio staram się wstać troszkę wcześnie i zrobić coś, co mam zaplanowane.

Jakiś czas temu odkryłam zakupy spożywcze w sieci, które jak dla mnie rewelacyjnie się sprawdzają. Nie błądzę między alejkami w supermarkecie....całość zakupów zajmuje mi ok. 20 minut. Nie muszę niczego dźwigać. Zanim wprowadziłam e-zakupy na stałe do mojego życia przetestowałam trzy sklepy, które oferują zakupy przez internet tj. Alma, Piotr i Paweł oraz Tesco. Poniżej moja opinia dotycząca trzech wyżej wymienionych sklepów oraz mój numer jeden :-)!



Zakupy w delikatesach Alma są możliwe po zarejestrowaniu się. Moim zdaniem Alma ma najfajniejsze menu, takie przejrzyste i łatwo się w nim odnaleźć. Dodatkowo jest bogata oferta produktów. 

Po zapełnieniu koszyka, przechodzimy do terminu dostawy i wybieramy jej dogodny termin. 


Z doborem terminu dostawy myślę, że nie ma problemu. Fajne jest to, że darmowa dostawa jest rozróżniona na dwie kwoty. W terminarzu są dostawy darmowe od kwoty 50 PLN lub 100 PLN. Dostawy odpłatne 14,99 PLN lub 9,99 PLN.

Robiąc zakupy w Alma możemy tworzyć listy zakupowe. Jeśli w sklepie nie ma wystarczającej ilości danego produktu jesteśmy o tym informowani przy składaniu zamówienia. Jeśli zamówimy coś czego nie ma w sklepie możemy zostać poinformowani o tym telefonicznie bądź zostanie wybrany produkt alternatywny lub możemy zrezygnować z zakupu innego produktu. Za zakupy można płacić gotówką, przelewem, kartą kredytową, kartą płatniczą. 

Robiąc zakupy zdecydowałam się zarówno na świeże produkty, jak i te z dłuższą datą ważności. Jeśli chodzi o jakoś, to myślałam, że nie muszę się nią martwić robiąc zakupy w delikatesach Alma. Dostawa była troszkę spóźniona. Zakupy zostały rozpakowane przez dostawcę w kuchni. Można poprosić o sprawdzenie produktów z dostawcą. Wszystko jest zapakowane, przy składaniu dostawy możemy wybrać reklamówki lub papierowe torby.

Jakość nie wiem od czego zacząć. Produkty mrożone nie nadawały się do wsadzenia do zamrażalnika. Ser żółty był przesuszony. Filety z piersi były całe mokre i niestety nie były w stanie przetrwać nocy w stanie nieprzetworzony, trafiły do kosza, ponieważ śmierdziały. W internetowych delikatesach Alma zrobiłam zakupy pierwszy i ostatni raz. Nie bawiłam się w reklamacje z uwagi na fakt, iż to było jakoś przed długim weekendem. Dodałam tylko negatywne komentarze, które nie zostały opublikowane. 

Poniżej ocena delikatesów Alma w skali od 1 do 5 (1 najgorsza / najdroższa, 5 najwyższa).

Oferta / Dostępność produktów: 5
Cena dostawy: 2
Terminowość dostawy / Opóźnienia: 3,5
Jakość: 1



 Wyszukiwarka produktów również przyjazna, bogata oferta. Zakupy są możliwe do zrealizowania po zarejestrowaniu się. Dostawa produktów możliwa po zapełnieniu koszyka do 80 PLN.

Terminy dostawy również łatwo dostępne. W chwili obecnej jest promocja na dostawy tj. za zakupy w przedziale 80-149 PLN dostawa za 15 PLN. Powyżej 150 PLN darmowa.


Płatność za zakupy - przelew, karta kredytowa, karta płatnicza.
 
W przypadku, gdy nie ma produktu zamówionego przez nas jesteśmy informowani telefonicznie i możemy wybrać produkt alternatywny bądź też nie. Jeśli nie ma zakupionego przez nas produktu i kwota zamówienia się zmniejsza, a dostawa miała być darmowa, wciąż darmowa pozostaje.

Dostawa w terminie, nie trzeba było czekać zbyt długo na dostawcę. Produkty ładnie zapakowane. Dostawca wnosi zakupy do kuchni. Jakości - nie mam do czego się przyczepić. Ser i wędlina świeże. Filet z kurczaka świeży i można bez problemu przyrządzać. 

Oferta / Dostępność produktów: 5
Cena dostawy:1
Terminowość dostawy / Opóźnienia:5
Jakość:5



Robiąc zakupy w Tesco nazwę produktu wpisuję w wyszukiwarkę, bo jakoś nie lubię korzystać z menu. Niby jest przejrzyste, ale jakość coś mi przeszkadza, może to, że lista niektórych kategorii jest obszerna a inna rozwija się w pionie (np. warzywa i owoce). 

Oferta produktów wystarczająca, trochę mniej jest dostępnych nietypowych produktów. Nie ma minimalnej kwoty zamówienia. W przypadku braku towaru nie jesteśmy informowani telefonicznie tylko przy dostawie. Mamy możliwość akceptacji zamiennika lub też nie. Produkty są zamienianie, co do zasady, na odpowiednik Tesco. Ostatnio miałam taką sytuację, że zamówiłam buraczki 450 g, które nie były dostępne i przy dostawie otrzymałam dwa słoiczki po 300 g buraczków Tesco. 

Dogodne terminy dostawy w przystępnej cenie. Najniższa cena dostawy za zakupy internetowe w trzech opisanych sklepach. Maksymalna cena dostawy może wynosić 7,98 PLN. Cena dostawy zależy od pory dnia. Dostawca wnosi zakupy do domu, ale mniej chętniej do kuchni. Raczej zakupy wykładane są przed progiem. Dostawy w terminie. Produkty opakowane w reklamówki foliowe.

Płatność za zakupy przelewem, kartą płatniczą lub kredytową. 

Jakości, również nie mam się do czego przyczepić. Mrożonki w stanie nienaruszony. Ser i wędliny zdatne do spożycia :-). Czasem zdarza się ser dość grubo pokrojony. 

Oferta / Dostępność produktów:3,5
Cena dostawy:5
Terminowość dostawy / Opóźnienia:5
Jakość:4,5


Zdecydowanie Tesco jest moim numerem jeden. Tak się cieszę, że można robić zakupy spożywcze w sieci. Wybrałam Tesco z uwagi na niewielki koszt dostawy i jakość produktów. Nie chciałam oceniać ceny produktów w poszczególnych sklepach, ponieważ dla jednych będzie drogo dla innych nie. Zrobiłam mały test - w każdym ze sklepów dodałam te same produkty tj. chleb, mleko, serek wiejski, ser żółty gouda (100 g), wędlina drobiowa (100 g),jabłka (1 kg), jogurt Jogobella i ciasta Delicje. Wybierałam produkty markami takie same lub identyczne. 

Alma 22,22 PLN


Piotr i Paweł 19,32 PLN


Tesco 18,64 PLN


Udanych zakupów internetowych!

Jeśli macie jakieś doświadczenia z zakupami spożywczymi w sieci dajcie zna ;-)!



Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)