wtorek, 20 sierpnia 2013

Słodkości - moje ulubione


Przepis na Rocky Road Crunch Bars był jednym z pierwszych przepisów, które opublikowałam na blogu. Nie ukrywam, że jest to jedno z moich ulubionych słodkości. Tym razem jednak nie pokroiłam ciasta standardowo w kwadraty, tylko w trójkąty i zamiast cukru pudru użyłam innych ozdób. 

Przepis pochodzi z książki Nigella Lawson Express i jest rzeczywiście ekspresowy, za to między innymi go uwielbiam. 

W ramach przypomnienia odsyłam do posta lub poznania przepisu na nowo :-).

Składniki:
  • 125 g masła,
  • 300 g gorzkiej czekolady,
  •  3 x 15 ml syropu klonowego / złotego syropu,
  • 200 g biszkoptów,
  • 100 g pianek,
  • confetti lub cukier puder.
 Wykonanie:

Pianki kroimy na niewielkie kawałki, biszkopty kruszymy na cztery części. Na małym ogniu rozpuszczamy czekolady wraz z masłem. Kiedy mikstura będzie już płynna odstawiamy z gazu i dodajemy syrop klonowy. Następnie dodajemy pianki i biszkopty. Radzę, żeby pianki nie były pokrojone na bardzo małe kawałeczki bo się zupełnie rozpuszczą. Całość energicznie mieszamy i wykładamy na natłuszczoną blachę lub szklane naczynie. Następnie ozdabiamy confetti, jeśli mamy zamiar użyć cukru pudru to oprószamy ciasto przed samym podaniem. Tak przygotowane ciasto wkładamy na 8 - 12 godzin do zamrażalnika. Ja na ogół przygotowuje Rocky Road Crunch Bars wieczorem i wkładam do zamrażalnika na całą noc. Po wyciągnięciu z zamrażalnika kroimy na kwadraty lub trójkąty. Najlepiej odczekać chwilkę aż odtaje, ponieważ się dość ciężko kroi. 

Mam nadzieję, że Rocky Road Crunch Bars stanie się też ulubionym przepisem! 


 

Share:  

1 komentarz:

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)