piątek, 5 lipca 2013

,

Hendifly gotuje z Trendy Art of Living


Witajcie Kochani!

Od razu przepraszam, za małe zaniedbania, ale miałam tak ciężki i złośliwy tydzień... Pech dopadł mnie we wtorek i nie chciał opuścić aż do dziś...;-). Zaczęło się od problemów z rowerem, choroby psa, spóźnienia do pracy, poprzez pękniętą spódnicę, aż po mandat za jazdę po chodniku na rowerze :/.

No, ale nie ma co się użalać, czas na konkrety :-)! Postanowiłam uruchomić na swoim blogu cykl - Hendifly gotuje z Trendy Art of Living. W magazynie są zawsze fajne przepisy, które próbuję w swojej kuchni i zobaczymy czy wychodzą tak smacznie jak na zdjęciach w magazynie.

W magazynie Trendy Art of Living jest dział Trendy Food. W numerze trzecim możemy przeczytać wywiad z Mozartem Kuchni - Massimiliano Alajmo - najmłodszy na świecie posiadaczem trzech gwiazdek MICHELINA.



Massimiliano Alajmo prowadzi razem z bratem Raffaelem restaurację LE CALANDRE  w SARMEOLA DI RUBANO pod Padwą.


A co powiedzie na takie śniadanka, jak poniżej. Zostały wykonane przez norweską artystkę i fotografkę Idę Skivenes. Niech te śniadania będą dla Was inspiracją.


Teraz czas na gotowanie! Ostatnio podroby wracają w wykwintnym stylu na talerze. Poniżej propozycja na przystawkę ;-).

Wątróbka z karmelizowanym jabłkiem na toście francuskim


Składniki:
  • 4 wątróbki drobiowe,
  • 8 tostów,
  • mąka,
  • 1 jabłko,
  • 1 łyżeczka masła,
  • 1/4 filiżanki wody,
  • 1 łyżka cukru brązowego,
  • 1 jajko,
  • odrobina mleka,
  • olej,
  • sól.
Wykonanie:

Wątróbkę przed smażeniem moczyłam w mleku, zgodnie z przepisem w gazecie. Następnie każdą wątróbkę dzielimy na pół i obtaczamy w mące. Smażymy wątróbkę z każdej strony. W gazecie jest podane, że smażymy przez 2 minuty z każdej strony, ja smażyłam znacznie dłużej, żeby była dobrze wysmażona :-). Jak już wątróbka będzie usmażona przekładamy na talerz i solimy.

Jabłko myjemy i kroimy w kostkę. Na małej patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy jabłko pokrojone w kostkę. Następnie dodajemy cukier i wodę. Smażymy jak woda wyparuje.

Za pomocą szklani wykrawamy z chleba tostowego kółko. Jajko mieszamy z łyżką mleka i maczamy w nim tosty, które smażymy na złocisty kolor z dwóch stron. 

Następnie na usmażone tosty układamy kawałki wątróbki i jabłka.



Pierwszy raz w życiu przyrządzałam wątróbkę i pierwszy raz ją jadłam. Muszę przyznać, że całość mi bardzo smakowała i nie jest to tylko moje zdanie :-).


Share:  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)