sobota, 18 maja 2013

,

Jak bardzo lubisz czekoladę?


Tak jak w tytule - Jak bardzo lubisz czekoladę? Ja bardzo i to bardzo...Dlatego przychodzę do Was z ciastem bardzo czekoladowym. Rozkosz dla podniebienia gwarantowana!


Składniki:
  • 250 g ciemnej czekolady (ja wybrałam gorzką od Wedla),
  • 125 g masła,
  • 4 jaja,
  • 14 łyżek cukru,
  • rum / likier,
  • 330 ml śmietany kremówki 30%,
  • 125g serka mascarpone,
  • 2 - 3 łyżki cukru pudru,
  • konfitura (opcjonalnie),
  • serduszka z czekolady Dr Oetkera lub inne ozdoby.
Wykonanie:



Czekoladę łamiemy w kostkę i rozpuszczamy w rondelku na niewielkim gazie. 




Następnie w czekoladzie rozpuszczamy masło.




Białka z 4 jaj ubijamy na pianę i dodajemy do niej 6-7 łyżek cukru. Piana powinna być sztywna.



Do naszych żółtek dodajemy 5 łyżek cukru i odrobinę rumu / likieru, całość mieszamy (ja robię to trzepaczką).



Do tak przygotowanej mikstury dodajemy czekoladę.



Do ciasta dodajemy pianę i energicznie mieszamy.

 

Tak przygotowane ciasto wlewamy do tortownicy. 



Ciasto pieczemy w temperaturze 185 stopni C przez 35-45 minut. Ciasto nie będzie wysokie, ponieważ jest to ciasto bez mąki i proszku do pieczenia. Ciasto dość mocno popęka, ale to normalne. 

Po upieczeniu i przestygnięciu przygotowujemy krem. Śmietanę ubijamy z serkiem mascarpone i dodajemy 2 - 3 łyżki cukru pudru. Spód jest sam w sobie słodki, więc nie ma co przesadzać z cukrem pudrem. Dodatkowo wierzch ciasta można posmarować konfiturą, ja wykorzystałam powidła śliwkowe i dopiero nałożyłam krem oraz ozdobiłam serduszkami.



Share:  

1 komentarz:

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)