poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Cake Pops



Zrobiło się kolorowo na dworze i w mojej kuchni, to dzięki Cake Pops. Cake Pops czyli ciastko na patyku albo ciastkolizak. Jest to dość nowy wynalazek, za jego twórcę uznaje się Angie Dudley (Bakarella), która na swoim blogu publikuje liczne przepisy - na prawdę warto zajrzeć! Cake Pops zostały rozsławione w programie Marthy Stewart w 2011 roku.

Cake Pops to nic innego jak bajaderki, które przyrządza się w bardzo łatwy sposób! Przy czym nie ukrywam, że są dość praochłonne...

Składniki:
  • 500 g pokruszonego ciasta,
  • 100 g serka mascarpone (np. Piątnica),
  • 80 g Nutelli lub innego kremu czekoladowego / orzechowego,
  • 200 g gorzkiej czekolady,
  • mleko,
  • posypka,
  • wiórki kokosowe (ewentualnie lukier),
  • patyczki do szaszłyków.



Wykonanie

W keksówce upiekłam ciasto maślane, przepis możecie znaleźć na moim blogu. Ciasto maślane zrobiłam całe czekoladowe. Nutellę mieszamy z serkiem mascarpone.



Ciasto kruszymy na malusieńkie kawałeczki. Można również wykorzystać resztki ciasta albo biszkopty. Ciasto łączymy z kremem i farmujemy wielka kulę, którą wkladamy na 25 minut do zamrażalnika. Następnie wyciągamy z zamrażalnika i formujemy małe kuleczki, które wkładamy do zamrażalnika na kolejne 25 minut.

W tym czasie rozpuszczamy dwie tabliczki gorzkiej czekolady. Maczamy patyczek do szaszłyków w czekoladzie i wtykami do połowy kulki. Tak traktujemy każdą kulkę. Kiedy już wszystkie kulku będą na patyku, wkładamy je na kolejne 20 minut do zamrażalnika. 


Czekoladę rozpuszczamy jeszcze raz dodając stopniowo mleka, tak aby powstała polewa. Konsystencja musi być rzadka, żeby ładnie pokryła kulki. Przygotowujemy posypkę i inne ozdoby. 


 I teraz czas na przyjemniejsze, kuleczki moczymy w czekoladzie i obtaczamy w posypcze czy wiórkach. Proponuję przygotować kwałek syteropianu albo gąbkę do kwiatków, aby wbijać patyczki, żeby nie uszkodzić kuleczek. 



 





 




Share:  

7 komentarzy:

  1. o tak, moja koleżanka robiła takie coś w zimie, pysznie i cudnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobają mi się te słodkości :)
    Włosy kręcę na lokówkę, na youtube jest sporo filmików jak to zrobić :) Mam sztywne włosy, dlatego efekt jest raczej delikatny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się te słodkości :)
    Włosy kręcę na lokówce. Na youtube jest sporo filmików, jak to zrobić :) Mam raczej sztywne włosy, dlatego efekt jest delikatny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na słodności:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)