poniedziałek, 5 marca 2012

Muffin


Witajcie! Jak się rozpoczął tydzień? Mój bardzo słonecznie:-)! W weekend zrobiłam sobie przerwę od tv i neta, co było mi bardzo potrzebne. Dzień w dzień spędzam ponad 9 godzin przed komputerem i czasem taka przerwa jest wskazana!

Jakiś czas temu prezentowałam Wam ten przepis na Muffinki, ale tym razem zamiast czekolady są migdały i suszona żurawina...zdecydowanie w takiej wersji bardziej do mnie przemawiają.

Mufinki

Składniki:

  • 300 g mąki,
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 3 łyżki kakao,
  • 150 g masła,
  • 165 g cukru,
  • 170 ml mleka,
  • 2 jaja,
  • garść suszonej żurawiny i płatków migdałów.
 Wykonanie:

Do dużej miski przesiać mąkę, proszek, sól, kakao i dodać płatki migdałów wraz z suszoną żurawiną. Masło roztopić i rozpuścić w nim cukier. W małej misce zamieszać jajka z mlekiem. Do suchych składników dodać mleko z jajkami i masło z cukrem - połączyć, ale nie mieszać za długo, ciasto ma być grudkowe. Następnie tak przygotowaną masę nakładać do formy mufinkowej lub foremek wysmarowanych masłem. Ja zawsze kupuję pergaminowe foremki i dodatkowo wkładam je do metalowych.  Piec 15 - 20 minut w temperaturze 200 C. Upieczone babeczki zostawić chwilkę w foremkach, następnie wyciągać i posypać cukrem pudrem. 
 



 Zapowiedzi: to Nas czeka w najbliższym czasie ;-)
 
 




Share:  

9 komentarzy:

  1. czyżby jakaś zapiekanka ?
    może zaproponujesz coś ze szpinakiem ??
    masz może jakiś fajny przepis ;)

    pozdr. AL / Alice! wake up!

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie ! <3 Kochana, gdzie kupujesz takie ładne kolorowe foremki do babeczek ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam mniam:)))) Więcej takich wpisów po proszę:D

    OdpowiedzUsuń
  4. yummy. z żurawiną zawsze!

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmm.. słodkości<3

    zapraszam do mnie bardzo serdecznie;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Heeej:*
    Twoje mufinki muyglądają przepysznie!!!! Zjadłaby, teraz taką ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepszy sposób na szczęście to radość z tych najmniejszych rzeczy :) Rozejrzyj się wokół siebie a odkryjesz ile sama masz w sobie energii ! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepszym sposobem na szczęście jest radość z tych najmniejszych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)