poniedziałek, 31 października 2011

Halloween w kuchni


Cześć! Jak tam spędzacie Halloween? Ja swoje Halloween urządziłam w kuchni i po raz pierwszy eksperymentowałam z dynią i jej smakiem;-). Na rynku zakupiłam 8,5 kilową dynię z której przyrządziłam potrawy. Przepisów nie musiałam szukać zbyt długo, wykorzystałam te zamieszczone w TeleTygodniu. A efekt? Smaczny;-)


Krem dyniowy


Składniki:

  • 600 g miąższu z dyni,
  • 3 pomidory,
  • pół łyżeczki startej skórki z cytryny,
  • sól, pieprz, curry,
  • litr bulionu drobiowego,
  • torebka ryżu,
  • 2 filety z kurczaka,
  • oliwa,
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki śmietany kremówki,
  • szczypta gałki muszkatołowej.



Wykonanie:

Miąższ z dyni i pomidory pokrojone w kostkę gotujemy w litrze bulionu z dodatkiem soli, pieprzu i skórki z cytryny. Całość gotujemy przez 25 minut. Gdy nasza zupa ostygnie blendujemy ją na jednolitą masę - krem. Przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Dodajemy masło wraz ze śmietaną. Ryż należy przyrządzić według przepisu na opakowaniu. Ja do kremu wybrałam ryż długoziarnisty Basmati. 
Filety z kurczaka kroimy w kostkę i smażymy na oleju wraz z odrobiną przypraw i curry. Zupę podajemy z ryżem i kurczakiem oraz posypujemy natką pietruszki. Ryż i kurczaka można wrzucić bezpośrednio do zupy lub nakładać do głębokich talerzy przed podaniem.

Krem dyniowy ma dość specyficzny smak, można liczyć się z tym że nie każdemu zasmakuje;-).

Dyniowy Murzynek 



Składniki:

  • 300 g dyni,
  • 500 g mąki pszennej,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • łyżeczka sody jadalnej,
  • szczypta soli,
  • 2 łyżki kakao,
  • łyżeczka cynamonu,
  • 3 jajka,
  • 200 g cukru,
  • 150 ml oleju,
  • 50 g orzechów włoskich,
  • 80 g rodzynków,
  • mąka i tłuszcz do nasmarowania formy.

 Wykonanie:

Przesiać mąkę pszenną wraz z proszkiem do pieczenia i solą. Do mąki dodać składniki sypkie - kakao, cynamon, sól. Jajka ucieramy z cukrem na krem. Stale ucierając dodajemy stopniowo olej, a potem sypkie składniki wraz z mąką. Miąższ z dyni ścieramy na tarce, rodzynki i orzechy siekamy. Następnie te składniki dodajemy do ciasta. Ja dodatkowo dodałam troszkę suszonych śliwek, myślę że kostki czekolady też poprawiły by smak;-). Do nasmarowanej formy wlewamy ciasto i wkładamy do piekarnika na 45 minut. Murzynek należy piec 175 stopniach.


Na moim parapecie pojawiła się dynia w tej oto postaci;-)! 




Share:  

11 komentarzy:

  1. muszę kiedyś zrobić takie ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał! Ale świetne pomysły :) I tak wgl gratuluję talentu kucharskiego! :]

    OdpowiedzUsuń
  3. ja z dyni lubię tylko kompot :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne pomysły na wykorzystanie dyni. Ja niestety jedyne przepisy jakie z nam z dynią to jest przepis na kompot i zupę. Ale Twoje również mi się spodobały i warto je wypróbować:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No no :) Wygląda ładnie, jednak nie lubię potraw z dyni. Może kiedyś się do nich przekonam :) Świetnie gotujesz !

    OdpowiedzUsuń
  6. A jak można nawiązać wspołpracę z firmami?

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba samemu o to zabiegać, pisać, pytać itp.;-) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie jadłam potraw z dyni. wyglądają bardzo smacznie!: )

    xoxo, t.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno tu nie byłam i od razu w oczy rzucił mi się nagłówek, ładne zdjęcia.
    Dynia to warzywo (?) dla kreatywnych :)

    OdpowiedzUsuń

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)