wtorek, 9 sierpnia 2011

Wiśniowiec


Witajcie! Co tam u Was? Mam coś dla Was na osłodę. 

Smak Wiśniowca, którego robiła Moja Mama jak byłam mała pozostanie mi w pamięci chyba już na zawsze. Przepis na ciasto znam od bardzo dawna. Zapewne tym smakiem będę sama rozpieszczać swoje dzieci. 

W tym roku bardzo jest ciężko o wiśnie. Sama na ogrodzie mam cztery drzewka i nazbierałam jedynie niewielką garstkę. Na rynku też jest ciężko dostać, ale jakoś mi się udało. Kupiłam parę kilo , bo były mi potrzebne na nalewkę wiśniową - będzie w sam raz na długie, zimowe wieczory;-).

Wiśniowiec


Ciasto

Składniki:



  • kostka margaryny Kaśki, 
  • szklanka cukru, 
  • 5 jaj, 
  • 30 dag mąki,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 2 łyżki kakao, 
  • wiśnie ok 0,5 - 0,7 dag.

Wykonanie:

Margarynę utrzeć z cukrem. Następnie dodawać po jednym jajku i powoli miksować. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia przesianą przez sitko. Część ciasta wyłożyć na posmarowana tłuszczem i oprószoną bułką tartą blachę. Do drugiej części dodać kakao, wymieszać i wyłożyć na blachę. Na ciasto ułożyć wiśnie. Piec 45 minut w 180 C.



Krem


Składniki:

  • 0,5 litra mleka, 
  • 2 łyżki mąki, 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej,
  • pół szklanki cukru, 
  • kostka masła

Wykonanie:


Do 125 ml dodać mąkę pszenną, a do drugiego 125 ml mleka dodać mąkę ziemniaczaną. Pozostałą część mleka zagotować z cukrem. Do tak gotującej mikstury dodać mleko z obiema mąkami. Dzięki temu powstaje Nam budyń. Masło ucieramy i dodajemy stopniowo ostudzony budyń. Jak już ciasto będzie zimne nakładamy Nasz krem i przygotowujemy polewę.



Zamiast przepisu na krem możemy zastosować kupny krem karpatka Dr Oetkera ( duża porcja) i przygotować zgodnie z przepisem na opakowaniu.



Polewa



Składniki: 
  • pół kostki margaryny plamy, 
  • 2 łyżki cukru pudru, 
  • 2 łyżki kakao, 
  • 2 łyżki wody.

 Wykonanie:


Całość rozpuszczamy ciągle mieszając. Nie wolno dopuścić do zagotowania.Tak przygotowaną polewę rozlewamy na ciasto. Podajemy jak zastygnie.






Do napisania! Buźka:*
Share:  

31 komentarzy:

  1. Jejjj ! Prześlij mi kawałeczek drogą e-mailową ! ;D Narobiłaś mi ochoty, niestety nie mam w tej chwili produktów aby zrobić takie ciasto.. Udało Ci się, wygląda smakowicie ! :) Buźka ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. aaaaaa! umrę! ale to pysznie wygląda! aż żal, że wszystkie wiśnie poszły na konfitury! ;< ale przepis zachowam!

    H.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam ! mniammmmm !!! pyszotka :D
    muszę spróbować zrobić coś takiego :D

    ale masz ślicznego tego futrzaka!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie wygląda ciasto! Ja też ostatnio piekę, ale proste ciasta, może czas przejść na poziom wyżej:)

    a co do Twojego pytania to lubię:)
    Lubię biżuterię w ogóle, a że nigdy nie mam jej za wiele, to wszystko co robię jest w pierwszej kolejności dla mnie :D
    Innymi słowy nie ma na tym blogu biżuterii, której sama bym nie założyła;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję! ;*
    Niebieski to akurat ostatnio mój ulubiony kolor, ale to akurat się zmienia co jakiś czas u mnie :)
    Ciasto wygląda jak najbardziej przepysznie, daj kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię biżuterię z sieciówek, zwłaszcza pierścionki i bransoletki, i tej nigdy nie mam za wiele :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś niemożliwa! Jak Ty, coś zrobisz to od razu mi ślinka cieknie! Ciasto wygląda przepysznie, a przepis koniecznie muszę wypróbować!

    U mnie leci bardzo powoli, małymi krokami uczę się na mój wrześniowy egzamin. Jeśli chodzi o wakacje to o ile uda się gdzieś wybrać to dopiero wyjedziemy z ukochanym pod koniec września, ach tak bym chciała gdzieś na chwilę się wyrwać! A u Ciebie kochana co słychać? Wybierasz się gdzieś na wakacje i jak remont?

    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jutro z brzoskwiń będę robiła albo lody, albo sorbet!

    H.

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda apetycznie, choć za wiśniami nie przepadam... ale znów mnie naszła ochota na coś słodkiego, a o tej porze to grzech ;))

    smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  10. pysznosciii!
    a gdzie nad morze smigasz??
    u mnie okej dzisiaj przyjechal do mnei z polski przyrodni brat z dziewczyna bede tu tydzien wiec sie nachodze itp >p musze wszystko pokazywac >p

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mi narobiłaś apetytu!!!! Wygląda wspaniale i coś mi się wydaję że równie wspaniale smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój Dziadek robi pyszne nalewki wiśniowe, ale nie za bardzo pozwala mi je smakować :)
    A ciasto wygląda apetycznie i chętnie bym takie zjadła. Fakt, że w tym roku jest mało wiśni. Mam rodzinę, która ma ogromny sad i właśnie przez te powodzie stracili mnóstwo owoców i drzewa nie chciały wypuścić nowych.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwagę na równi z ciastem przyciąga futerko z tyłu ;)
    Na obie te rzeczy mam podobną ochotę =)

    OdpowiedzUsuń
  14. u mnie prawie nie ma wiśni ;/ ale ciasto wygląda naprawde bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio cały czas 'chodzą za mną' wiśnie, nie mam do nich dostępu, a Ty teraz tutaj takie smakołyki z nimi wstawiasz! ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jestem w trakcie nauki, uczę się gotować i sprawia mi to niemałą przyjemność ^^
    Ostatnie ciasto jakie zrobiłam to była zebra. Wszystkim bardzo smakowała, więc myślę że nie będzie ze mnie najgorsza kucharka :)
    Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzisiaj zewsząd atakuje mnie ciasto! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam wiśnie!
    ostatnio robiłam pierogi z wisniami-pycha!

    zapraszam do mnie, dziś aż 2 posty ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. wiesz co trwałość to około 5-6 dni :)
    na moich paznokciach wszelkie lakiery dość szybko odpryskują :/

    OdpowiedzUsuń
  20. 5:30 i już obowiązki? ;o
    uuu Kochana to kto Cie tak goni do roboty? :)
    Wiesz że każdy Twój wypiek wygląda magicznie!
    Powinnaś stworzyć swoją własną fotoksiązkę z przepisami i zdjęciami ulubionych ciast które stworzyłaś tak na pamiątkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. mmmm wygląda bardzo bardzo bardzo smacznie!! A ja ostatnio doszłam do wniosku, że czas na dietę bo mi się przytyło i niestety muszę zapomnieć o takich smakołykach!
    całuje:*

    OdpowiedzUsuń
  22. mniam!daj troche:)

    http://miscellaneouss93.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. smakowicie wygląda i pewnie pyszniutkie jest:):)
    nalewka wiśniowa przepyszna a szczególnie zimą :)

    OdpowiedzUsuń
  24. wygląda przepysznie :D

    zapraszam na nasz blog.
    http://ihaaaaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. wygląda przepysznie :) z chęcią zjadłabym kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)