niedziela, 1 maja 2011

Jest niedziela i jest babka z majonezem!



Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie babka to dość trudne ciasto. Wypróbowałam wiele przepisów i ciężko było obejść się bez zakalca albo babka była bardzo sucha. Dostałam przepis na babkę z majonezem. Od razu zaciekawiło mnie to połączenia i postanowiłam wypróbować przepis. Efekt możecie zobaczyć na zdjęciu powyżej :-). Piekłam babkę tylko raz, ale mam nadzieję, że kolejny raz wyjdzie równie smaczna jak za pierwszym razem!

Składniki:
  • 4 jajka,
  • 1 szklanka cukru,
  • 0,5 szklanki mąki tortowej,
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej,
  • 3 łyżki majonezu,
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia.
Wykonanie:

Żółtka utrzeć z cukrem i dodać trzy łyżki majonezu. Następnie dodać obie mąki przesiane przez sitko. Na końcu dodajemy pianę ubitą z białek i mieszamy delikatnie. Część ciasta wykładamy na blaszkę, podłużną tak zwaną keksówkę, a do pozostałej dodajemy trochę kakao, mieszamy i dodajemy je do ciasta które znajduje się już w blaszce. Możemy delikatnie wymieszać dwa kolory ciasta widelcem. Ja zrobiłam podwójną porcję i upiekłam ciasto w tradycyjnej okrągłej blaszce. :-)

Mniam mniam :-)

Share:  

11 komentarzy:

  1. babka z majonezem ciekawa opcja, heh ale i tak sie nei zabiore za pieczenie bo co by nei bylo mi nigdy nic nie wychodzi

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej z majonezem? hehe nie słyszałam jeszcze o takiej! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda przepysznie, ale ja ostatnio porzuciłam słodycze :( Więc muszę obejśc się smakiem :***

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Kochana :*** Ja tak ostatnio sobie lodów nie żałowałam, a później stanęłam na wagę i było wielkie "O", no ale teraz jakoś daje radę, więc nie narzekam. A babka wygląda tak smakowicie, że pewnie jakby mnie ktoś poczęstował to i tak bym nie umiała odmówić ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. No niee xD Kolejna robi mi apetyt xD Nigdy nie słyszałam o babce z majonezem :) chyba będę musiała ją zrobić, żeby się dowiedzieć jak smakuje ;) ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakuje jak zwykła babka, tylko nie jest taka sucha, wydaję mi się, że to sprawka majonezu:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ła wygląda pysznie :D No i masz śliczne filiżanki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. o niee, ta babka wygląda zniewalająco..

    szkoda, że jestem na diecie. Można majonez zastąpić jogurtem greckim? ;(

    pozdrawiam
    i oczywiście dodaję do obserwowanych!

    jak skończę moją straszną dietę, to na pewno skorzystam z Twoich przepisów...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziekuje :) byl baaardzo dlugiii ;d
    Wchodze tu do Ciebie i znowu jesc mi sie chce ;p :)

    OdpowiedzUsuń
  10. łe, majonez! :D nie znoszę go.. a tutaj widzę... majonez w mojej ulubionej babce ?! :D muszę kiedyś spróbować upiec coś takiego... na razie zajadam się swoim ciastem marchewkowy hehe :P
    pozdrawiam i przepis sobie zapiszę :)

    OdpowiedzUsuń

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)