środa, 20 kwietnia 2011

Callanetics


Dziś będzie troszkę o ćwiczenia. W tym poście http://hendifly.blogspot.com/2011/03/cwiczenia.html wspominałam o callaneticsie. Poszukałam w sieci i znalazłam parę filmików i zestawów ćwiczeń.

Callanetics są to ćwiczenia stworzone przez Callan Pinckney. Dziś troszkę zapomniane, a szkoda bo modelują, wyszczuplają i korygują Nasze ciało. 

Żeby zobaczyć efekty po tych ćwiczeniach trzeba ćwiczyć ok 1 godzinny dziennie - regularnie! Program ćwiczeń jest dość intensywny, jedna godzina callanetics daje organizmowi tyle co kilka godzin gimnastyki klasycznej lub 20 godzin uprawiania aerobiku. W zestaw ćwiczeń wchodzą ćwiczenia: rozgrzewające, na brzuch, nogi, biodra i rozciągające.

Poniżej znajdują się adresy stron do ćwiczeń. Pierwszy link, są to ćwiczenia przedstawione w postaci obrazków i opisów. Proponuję jednak najpierw obejrzeć film dla zobrazowanie tego, jak powinno to wyglądać. Natomiast drugi link jest to adres do filmów Callan Pinckney. Na stronie można znaleźć zestaw ćwiczeń wykorzystywany do porannych i wieczornych ćwiczeń oraz quick callanetics.   



Lubię te ćwiczenia, jednak nie ukrywam, że godzina czasu dziennie w natłoku obowiązków i zajęć to troszkę dla mnie za dużo, dlatego wybrałam ćwiczenia 8 minutowe, przedstawiane już w poście (link na początku tego posta).

Przy ćwiczeniach callanetics pamiętajmy o:
  • odpowiedniej postawie,
  • kolejności ćwiczeń,
  • ilość powtórzeń,
  • odpowiednim czasie,
  • prawidłowym oddychaniu.



Powodzenia!

Share:  

8 komentarzy:

  1. ooo przydalyby mi się cwiczenia modelujące ciało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja trenuje Pilates ale Callanetics też jest fajny :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję że równie trafne uwagi będą w obecnej notce o pozowaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja codziennie uprawiam jogę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam do mnie, głosujemy na nagrodę do rozdanka :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzymam kciuki za wszystkich rozpoczynających przygodę z Callanetics, a Wy trzymajcie za mnie żebym wytrwała ;) http://www.jestemfit.pl/artykuly/trening/callanetics-fitness-bez-zadyszki - chyba warto spróbować, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)