wtorek, 29 marca 2011

Zupa pomidorowa inaczej...


Jest to pierwsza notka z działu gotowanie, z tego względu, że ostatnio nie gotowałam nic kulinarnie odkrywczego :-). Strasznie lubię piec jakieś słodkości, ale mam postanowienie wielkopostne, że do Wielkanocy od słodyczy trzymam się z daleka. Staram się znaleźć jakiś substytut i dlatego wcinam dużo owoców i zaczęłam bardzo doceniać smak galaretki czy budyniu :-)

Przedstawiam przepis na zupę pomidorową bez konserwantów.

Do jej wykonania potrzebujemy:
  •  świeży korzeń imbiru - kawałek 4 - 5 cm,
  • sól,
  • łyżeczka cukru,
  • odrobina soku z cytryny,
  • kostka bulionu,
  • 2 - 3 marchewki,
  • mozzarella,
  • przecier pomidorowy,
  • koperek lub rozmaryn - do ozdoby.
Kluczowym składnikiem jest przecier pomidorowy, najlepiej jakby był najwyższej jakości. Proponuję Valfrutta, skład to 99,7% pomidorów, kosztuje ok. 10 zł, ale ostatnio zakupiłam go za niecałe 5zł.

Przygotowanie jest bardzo proste. Imbir obieramy łyżeczką i ścieramy na tarce o najmniejszych oczkach. Marchewkę obieramy i kroimy w talarki. Imbir i marchew wrzucamy do garnka wraz z kostką bulionową, zalewamy 0,5  litra wody i gotujemy, aż do momentu, kiedy marchewka będzie miękka. Następnie całość blendujemy. Do tak przygotowanej papki wlewamy nasz przecier pomidorowy. Przyprawiamy do smaku solą, cukrem i sokiem z cytryny. Nie dodajemy pieprzu, bo imbir ma taki specyficzny smak, że pieprz nie jest potrzebny. Podajemy w miseczce wraz z pokrojonymi kawałkami mozzarelli. Do ozdoby możemy użyć koperku lub rozmarynu.
Smacznego!

Może Wy macie jakieś ciekawe przypisy, które chcielibyście żebym zamieściła na stronie?




Share:  

13 komentarzy:

  1. świetny blog, i również ładne buty w poprzedniej notce, pozdrawiam.;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś Wszechstronnie uzdolniona. ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. `♥ chciałam zachęcić cię do odwiedzenia mojego bloga i poznania mojego życia.
    miałabym do cb małą prośbę, mogłabyś dodać się do obs. na blogu idealna kobieta i napisać w komentarzu, ze ja cie do tego namówiłam?. dzisiaj jest ostatni dzień konkursu, w którym biorę udział i chciałabym wygrać. w przyszłości bd mogła odwdzięczyć się tym samym. przepraszam za spam i dziękuje z góry ;**
    official blog poppy

    OdpowiedzUsuń
  4. nowy fashion blog
    http://magda-asia-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. `♥ dziękuje, jesteś strasznie kochana <33
    dodajemy ?.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie :)
    zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda bardzo smacznie, uwielbiam pomidorową ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny blog:)
    dodaje do obserwowanych i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje bardzo! :) Torebka też mi się podoba, niestety w Polsce nie ma miejsca gdzie można by ją nabyć z tego co mi wiadomo, poza allegro (wole nie ryzykować..) Byłam w tym roku w Barcelonie, ale totalnie zapomniałam o LV, a może bym coś znalazła dla siebie, miał być to prezent urodzinowy.. może następnym razem..

    OdpowiedzUsuń
  10. o ja również! są fantastyczne *_* gdzie można je kupić? (poza allegro)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaraz po przeczytaniu tego post'a zrobiłam i zjadłam sobie pomidorową według Twoich zaleceń-pyszna!:)

    OdpowiedzUsuń

A Ty?! Co o tym myślisz? - napisz :-)